loading...
فوتبال باز
soorena بازدید : 118 چهارشنبه 26 بهمن 1390 نظرات (0)

در همان ابتدای بازی یک مرحله آموزشی در نظر گرفته شده است تا با سبک جدید دفاع در این بازی آشناییت بیشتری پیدا کنید. این مرحله آموزشی را حتما اجرا کنید زیرا برای درست بازی کردن بسیار به شما کمک خواهد کرد. فیفا 12 سبک جدیدی را در دفاع کردن ابداع کرده است و همین موضوع باعث شده تا به فوتبال واقعی بیشتر نزدیک شوید.



دفاع انقلابی:


در دیگر بازی های شبیه ساز فوتبال برای تصاحب توپ تنها کافی است تا یک بازیکن خود را به سمت بازیکن حریف بفرستید تا با یک تکل ساده توپ را تصاحب کند. اما در فیفای جدید این بحث بسیار متفاوت است. در این بازی برای تصاحب توپ باید در کنار بازیکن حرکت کنید و سعی کنید حرکت او را تحت فشار قرار دهید در این حالت بازیکن حریف مجبور است تا در همان منطقه کم مانور دهد و شما می توانید توپ را تصاحب کنید.

این امر در فوتبال واقعی نیز بسیار دیده می شود و شما کمتر می بینید که بازیکن ها به سمت هم حمله ور شوند و سعی کنند تا با تکل توپ را تصاحب کنند.

اگر سعی کنید تا با همان شیوه قدیم در این بازی دفاع کنید، بازیکن حریف خیلی راحت شما را دریبل میکند یا به هم تیمی خود پاس می دهد و به نوعی شما را رد می کند.

این سبک دفاع جدید باعث شده تا شما وقت بیشتری صرف گرفتن توپ بکنید و در نتیجه سرعت بازی تا حدی افت داشته باشد. همچنین بازی کردن با این سبک بسیار سخت تر شده است. در حقیقت 20 یا 30 بازی طول می کشد تا با آن آشنا شوید و بتوانید به راحتی با آن کار کنید.




جدای از سیستم دفاع دیگر بخش های بازی نیز تغییراتی داشته است. برای مثال شما می توانید از دریبل های جدید که وارد گیم پلی بازی شده است لذت ببرید.

 فیزیک بدنی بازیکن ها نیز بسیار طبیعی طراحی شده است البته این طراحی زیبا بیشتر در بین بازیکن های معروف دیده می شود. این پیشرفت باعث شده است تا بازی با تیم های معروف بسیار لذت بخش باشد. برای مثال وقتی شما با مسی بازی می کنید به راحتی می توانید چند بازیکن را دریبل کنید اما در بازی قبلی یعنی فیفا 11 این بازیکن در برخورد با مدافعان بزرگ به راحتی توپ را از دست می داد و با یک برخورد نه چندان محکم به زمین می خورد.

موتور گرافیکی این بازی نیز همان موتور قبلی اما با تغییرات چشم گیر است. چهره بازیکن ها نیز بر خلاف بازی PES که شرکت کونامی آن را طراحی کرده و از عکس های آماده استفاده می کند به صورت کامپیوتری طراحی شده اند.

Impact Engine

به طور قطع می توان گفت استفاده از این موتور گرافیکی باعث شده تا انقلاب بزرگی در فیفا به وجود آید. این موتور باعث شده تا برخوردها و حرکات بازیکن ها بسیار زیبا شبیه سازی شوند. دیگر شما شاهد حرکات تکراری و کسل کننده در این بازی نیستید. برای مثال بازیکن ها در برخورد با یکدیگر خیلی طبیعی و نزدیک به واقعیت به زمین برخورد می کنند و همین هیجان بازی را چند برابر می کند.


مشکلات:

همیشه برای هر بازی ای یکسری مشکلات نیز وجود دارد و هیچ بازی ای را پیدا نمی کنید که بدون مشکل به کار خود ادامه دهد. از مشکلات این بازی  که در نخسه های پیشین فیفا نیز مورد انتقاد کارشناسان بود بحث داوری است.

داوری:

فیفا 12 همچنان دچار مشکلات داوری است و این مشکلات و گاف ها با موتور جدید گرافیکی و طبیعی تر شدن برخوردها بیشتر به چشم می آید. در بیشتر صحنه ها داور ابتدا آوانتاژ می دهد که این خود جای تحسین دارد اما بیشتر این اتفاقات غیر قابل چشم پوشی است.

همینطور در صحنه های خیلی کوچک نیز داور اقدام به کارت دادن به بازیکن ها می کند.

البته اگر می خواهید یک چالش خوب در بازی داشته باشید به منوی تنظیمات بروید و گزینه "هند بال" یا همان خطای دست را روشن کنید.

منوها:

برای افرادی که برای اولین بار است این بازی را خریداری می کنند منوهای بازی بسیار گیج کننده هستند. برای مثال برای پیدا کردن بخش جام ها باید به چندین منو مراجعه کنید و این کار وقت گیر و کمی اعصاب خرد کن است.

البته جدای از این سختی این منو بسیار زیبا طراحی شده است و حتی شما می توانید با یکی از بازیکن های تیم مورد علاقتان که در ابتدای بازی انتخاب کرده اید تمرین کنید.



موارد قابل توجه و جانبی:

یکی دیگر از مواردی که باید با توجه به آن این بازی را تحسین کرد، مصدوم شدن ناگهانی بازیکن ها در حین بازی است. این سیستم بازی را بسیار به واقعیت نزدیک می کند. این اتفاق هنگامی رخ می دهد که شما از بازیکنی بیش از حد توان او استفاده کنید. این امر باعث می شود تا شما بیشتر به بازیکن های خود توجه داشته باشید زیرا در صورت بروز این حادثه ممکن است بازیکنتان را برای چند ماه از دست بدهید.

بیشتر استادیوم های معروف، دقیق و زیبا طراحی شده اند. همچنین شما میتوانید این بازی را با دو گزارش متفاوت تجربه کنید. در اینجا لازم به ذکر است که این بازی برای اولین بار با گزارش عربی نیز منتشر شده است.

آنلاین بسیار عالی:

در صورتی که علاقه زیادی به بازی های آنلاین دارید میتوانید از بخش آنلاین فیفا بسیار لذت ببرید. البته در نظر داشته باشید که برای این کار باید در ابتدا نسخه اورجینال این بازی را تهیه کنید و طبعا نسخه اصلی آن قیمت به مراتب بالاتری دارد.

اگر به سیستم های دفاعی و حمله این بازی تسلط داسته باشید خیلی راحت می توانید در بخش آنلاین موفق باشید زیرا بیشتر کاربران این بازی در سرتاسر جهان همچنان به این سیستم عادت نکرده اند.


این بازی برای تمامی پلتفرم های : pc، Ps3، psp، Mac، Ps2، Xbox 360، Ps2، Wii ارائه شده است.



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون در رابطه با راه اندازی این سایت چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 67
  • بازدید کلی : 2,553